Vad skapar en bra casino live dealer? En välutbildad återförsäljare är en avgörande aspekt av spel på livekasinon, så detta är ett viktigt övervägande. Rätt återförsäljare kommer att anta ett smart och professionellt förhållningssätt till spelet samtidigt som den förblir varm och vänlig. De kommer också att tala flytande spelarens modersmål, vilket gör spelet tillgängligt för alla.
Det här är bara några av de saker som de bästa live-återförsäljarna behöver. Ta en titt nedan för några fler kritiska aspekter av de bästa live-återförsäljarna på marknaden.
Professionell attityd och utbildning
Live casino dealern måste ha en mycket professionell attityd. De kommer i huvudsak att fungera som mittpunkten i spelet, och de kommer att behöva hålla upplevelsen framåt för spelarna samtidigt som de behåller en varm och vänlig ton.
De måste också vara mycket välutbildade. De kommer att behöva känna till sina spel utan och innan, med en klar förståelse för alla regler och spelelement. Detta ingjuter förtroende hos livecasinospelspelare samtidigt som det bibehåller en smidig och strömlinjeformad spelupplevelse för alla inblandade.
Återförsäljare som talar modersmål
Live casinospel erbjuds på en rad olika internationella platser, och spelets avlägsna karaktär bidrar bara till denna globala potential för live casinospel. Naturligtvis innebär en rad olika platser att många olika språk behöver stödjas.
Kasinon kommer att stödja spelarupplevelsen med språköversättningar i support och inom användargränssnittet. De bästa live casinona online kommer dock att gå längre än detta. De kommer att tillhandahålla återförsäljare som talar modersmål för att erbjuda flytande interaktioner till live casinospelare. Många återförsäljare kommer att vara flerspråkiga och erbjuda spel på en mängd olika spelarspråk för att förbättra den övergripande upplevelsen.
Självförtroende och artighet
Live casino-återförsäljare måste utstråla självförtroende och självförtroende. När allt kommer omkring är de värdarna för spelupplevelsen, så spelarens uppmärksamhet dras till dem. Om de verkar nervösa eller inte har kontroll över situationen ser detta inte bra ut ur spelarens synvinkel. Istället måste dealern alltid vara sval, lugn, samlad och säker.
Detta gäller även när saker och ting inte går som planerat. Till exempel, om det finns ett problem med ljud- eller videoflödet, måste återförsäljaren kunna kommunicera tydligt för att göra sig förstådd. De bör också förbli oberörda om det finns några problem under spelandet - allt detta bidrar till en positiv upplevelse för spelaren.
De bästa livecasino-återförsäljarna bör se till att detta självförtroende aldrig framstår som oförskämt eller oartigt. Artighet och en välkomnande attityd till spelare är nyckelaspekter av dealerns jobb.
Live återförsäljare finns i studior över hela världen, som betjänar spelare och samhällen på olika platser. Medan den avlägsna karaktären hos live online casinomiljön innebär att spelare – i teorin – kan få tillgång till live dealer-spel som blackjack var de än befinner sig i världen, är verkligheten lite annorlunda.
Kasinon behöver fortfarande driva kasinostudios som är nära kunderna – detta säkerställer att internetanslutningshastigheter och andra faktorer garanteras. Bossar kommer också att vilja se till att de kan leverera live dealer kasinospel på deras spelares modersmål.
Europa
De flesta live casinon som verkar för spelare i Europa kommer att tillhandahålla livedealers i Europabaserade studior. Många av dessa studior är baserade på platser som Malta eller i östeuropeiska länder som Rumänien. Detta beror på det relativt välkomnande tillvägagångssätt som lokala myndigheter använder för live casinospel på dessa platser.
Rumänien och andra östeuropeiska länder är särskilt populära på grund av de relativt låga arbetskostnaderna och andra utgifter. Detta innebär att livekasinon som betjänar Västeuropa i allmänhet kommer att driva livedealers i studior och på kasinogolv i östra delen av kontinenten.
Vanliga språk som talas av europeiska livecasino-återförsäljare
Livecasino-återförsäljare baserade i europeiska studior kommer i allmänhet att behärska de vanligaste språken som talas i Europa - till exempel engelska, spanska, franska och tyska. Detta gör det möjligt för kasinot att erbjuda en internationell upplevelse för spelare, även utanför kontinentens gränser.
Live-återförsäljare är i allmänhet också flytande i lokalt talade språk, och de kommer sannolikt att vara infödda på den plats där studion är baserad. Till exempel kan en livedealer för onlinekasino i en rumänsk studio vara flytande i rumänska som modersmål. Kasinot kan försöka stödja andra språk i regionen, såsom ryska eller östeuropeiska språk.
Asien och Stillahavsområdet
Asien och Stillahavsmarknaden är mycket varierande, och detta återspeglas i livecasinostudiorna som finns i denna region. Det är också en sektor som utvecklas snabbt, och detta gör regionen till ett mycket populärt val för live onlinekasinon som vill expandera och få nya marknader.
Asia Pacific livespelstudios finns i områden som Kina, Malaysia, Filippinerna, Singapore och Thailand. Även länder som inte tillåter onlinespel – eller hasardspel av något slag – som Kina, kan vara värd för livedealer och kasinon online. Detta beror på att spelverksamheten inte äger rum i själva landet.
Språk i Asia Pacific Live Casino Studios
Live-återförsäljare i Asien och Stillahavsområdet kommer att tala flytande de stora internationella språken i deras måldemografi, vilket kan inkludera engelska och franska för vissa marknader, eller arabiska och ryska på andra.
Kinesiska – inklusive både mandarin och kantonesiska – kan också talas av levande återförsäljare i denna region. Detta beror på det stora antalet kinesisktalande, särskilt på marknader som Singapore, Malaysia, Hong Kong och Macau. Andra vanliga asiatiska språk som japanska och koreanska kan stödjas av återförsäljaren.
Nordamerika
De Den nordamerikanska marknaden blir allt viktigare för kasinon med livedealer. Detta beror på det växande antalet stater och territorier över hela USA, Kanada och därutöver tillåter nu hasardspel.
Många live-dealer-onlinekasinon kommer att tillhandahålla studior här i Nord- och Centralamerika, bemannade av live-dealers som är utrustade för att stödja lokala spelare.
Språk för livekasinohandlare i Nordamerika
Nordamerikanska livekasinohandlare kan tillhandahålla tjänster på engelska, spanska och franska - tre av de vanligaste språken som talas över hela kontinenten. Kanadensiska kasinohandlare är mer benägna att tala flytande franska, medan de i USA eller på platser som Costa Rica ofta tillhandahåller engelska respektive spanska språktjänster.
Ursprungsspråk kan också talas, särskilt på platser där ursprungsbefolkningens spelverksamhet är skyddad enligt lag.
Sydamerika
Sydamerika är en svår marknad för live casinon att bryta sig in på. Detta beror på att de flesta länder över hela kontinenten inte tillåter kasinospel eller andra former av vadslagning och vadslagning. Peru är ett av få undantag här, så livekasinon kan välja att basera sina studior och sina återförsäljare i denna jurisdiktion.
Det kan vara möjligt för livekasinon att driva återförsäljare i andra länder också. Vissa länder accepterar gärna live-dealer-kasinon på deras kuster, förutsatt att spelaktiviteterna inte riktar sig till spelare från deras gränser. Detta kan dock vara riskabelt, eftersom de lokala myndigheterna kan besluta att ändra uppfattning.
Språk för sydamerikanska livecasinodealers
Det primära språket i Peru är spanska, och detta är också fallet för de flesta sydamerikanska länder. Som ett resultat är livecasino-återförsäljare i denna del av världen i allmänhet flytande spanska. De kan också tillhandahålla återförsäljartjänster på det portugisiska språket som talas i Brasilien, det holländska språket som talas i Surinam eller på de franska och engelska språken som talas i Guyana och Guyana.
Inhemska språk kan också talas av Sydamerikas live casino dealers.