March 10, 2023
Den 17 mars 2023 deklarerade Playtech, en ledande leverantör av spelteknologi, en förlängning av sitt nuvarande partnerskap med Betfred, en inflytelserik figur inom iGaming-sektionen. De två spelbolagen har samarbetat i över 12 år, och den senaste affären stärker ytterligare deras långvariga relation.
Efter den senaste affären, Playtech kommer att lägga till fler av sina innovativa självbetjäningsspelterminaler till Betfreds butiker. Tanken är att tillgodose Betfreds ökade efterfrågan på satsningsterminaler, som har vuxit med över 50 % under de senaste 24 månaderna.
Betfreds kunder kan nu uppleva häst- och hundkapplöpning genom terminaler för första gången. Terminalerna kommer också att levereras med nyutvecklade produkter och funktioner som Bet Builder, Player Props och dynamisk innehållsvisning.
Det bör noteras att Playtech redan har ett avtal med Betfred för att driva dess Online Live Casino. UK Gambling Commission (UKGC) och Gibraltar Regulatory Authority licensierar kasinot.
Enligt Shimon Akad, Chief Operating Officer för Playtech, har det långvariga partnerskapet med Betfred fortsatt att vara framgångsrikt. Han noterade att en av de viktigaste delarna av deras samarbete har varit att utöka Betfreds kapacitet genom att tillhandahålla fler terminaler för att erbjuda en rad spelaktiviteter och spännande funktioner. Detta, sa Akad, är en del av Playtechs arbete med att skapa ny teknik för att digitalisera butiksytan och möta de förändrade kundkraven.
Å sin sida anmärkte Betfreds koncernchef, Mark Stebbings, att detta avtal illustrerar omfattningen av operatörens långsiktiga relation med toppskiktet Playtech. Tjänstemannen betonade att bettingterminaler har blivit en växande nödvändighet i företagets detaljhandelserbjudande eftersom de är en oumbärlig spelfunktion för kunder.
Betfred-affären är föga överraskande, med tanke på att Playtech har varit upptagen på sistone med att avsluta affärer för att öka sin globala attraktionskraft. Förra månaden tecknade företaget partnerskapsavtal med Paddy Power i Storbritannien och Gold Rush Gaming i USA.
Viktor Johansson, en dynamisk 25-årig svensk, kombinerar skickligt sin fascination för onlinecasinon med sin expertis inom svensk lokalisering, och skapar underhållande casinoguider skräddarsydda för den svenska marknaden.